• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Enkelfinans.se, erfarenheter

  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Dela upp fakturan

Gick jättebra att dela upp fakturan på 3 gånger, frågade om flera men fick svar att de helst inte delade upp längre än 3 gånger.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Enkelfinans, erfarenheter?

Har ett lån hos enkelfinans som jag fick avbetalningsplan på. Jag betalar tills den sista varje månad. Ändå får ja sms om att mitt lån förfallit den 30 minst 3 gånger i månaden.
En månad fick ja lov att betala 3 dagar efter och fick ändå inkassokrav och hot om kf..
Nu har ja betalt enligt avbetalningsplan men får ändå sms att mitt lån förfallit..
Ja mejlar dom och får inget svar, ingen svarar i telefon trots jag bett de höra av sig.,
Inte ett enda mejl med fakturor el kvarvarande skuld .. Bara påminnelse via sms ett par gånger varje månad.
Är det någon mer som har erfarenhet av dom och kan ge mig några råd?
 

johan

Viktig medlem
Poäng: 7
Blev medlem
22 Januari 2012
Meddelanden
67
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Samma här hade en deal med dem men de sa att jag måste ha en ny avbetalningsplan.


Vad händer hos detta företag.

Nu skickar de vidare till kronofogden även om jag gjort som de sagt.

Mvh
 

Brullen

Viktig medlem
Poäng: 127
Blev medlem
18 Februari 2012
Meddelanden
95
Mottagna reaktioner
34
Poäng
127
Hej, efter hur många dagar skickar dom till inkasso är också sen med betalning och får inget svar från dom angående betalningsplan.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Enkelfinans

Tror de tog tre dagar.. Sen fick man ett inkassokrav från deras egna med en stor röd stämpel på.. Ja ringde numret och lämnade mitt nummer som meddelande ett antal gånger o mejla o frågade va de höll på med och varför de inte svarar. Då ringde de upp!
 

allesgut

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
14 Oktober 2014
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Fick också inkasso men först efter typ 8-10 dagar, men mailade dem och gjorde upp en avbetalningsplan på 3 månader...
 

allesgut

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
14 Oktober 2014
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Lånade med Bankid idag, funkade perfekt, pengarna på under en timma,
Någon mer som lånad med Bankid?
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Enkelfinans

Har noll koll. Har avbetalningsplan som ja skött ändå skicka de till inkasso och 2 dagar efter kf.. Otrevliga till tusen
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp